MUKA SURAT

stay calm and stay cute !

Monday, January 9, 2012

La La Langkawi ~

Assalamualaikum and Hi guys :D
Hihi . Amacam korang? Sihat ?
Alhamdulillah , aku pun sihat je la :)
Hahaha .
Well , hari minggu haritu aku bercuti di Langkawi .*padahal baru semalam . haha
Family trip meh :) Boleh tahan la seronok nya .
Tapi memenatkan sangat .

Oh , cemna kitorang gerak ?
Heheh . Naik Air Asia . Jap jap . *muka seronok semacam*
Hihi . Bukan ape , kali pertama naik kapal terbang .
Bak kata Hafiz JAKUN . hahahaha .
Memang saya jakun . :))
Hmm , kitorang gerak petangg :) .
Ambil masa dalam sejam je .
Tak lama pun , tapi kaki lenguh mashaAllah . Tak tertahan .

Pejam celik , kaki lenguh , badan penat kitorang pun sampei .
*budak handsome tarik beg . hahaha .

*budak over suka tangkap gambar dari tadi o.O

So kitorang pun memunggah barang2 kitorang .
Pergi tiga hari , tapi gaya macam nak duduk sana . lolololol.

*Tak salah kalau nak bergmbar en ? haha
Meet ma brotha . Emy :D

*Budak kepeng sangat , Reza .
Little brotha .

*The last one . Burung marah :P
Sorry dek . hihi . meet my sis , Elisya :D

Tapi takpe , asalkan hati senang , semua benda jadi tenang . ewaaah .
So ayah pun sewa kereta . Serena yaw .
*ceh serena je pun .
But its okay , macam saya kata tadi , asalkan hati senang semua benda jadi tenang :P

*Otw to hotel . Hahahaha .
Mysiblings .

So kami pun bergerak ke tempat hotel ayah tempah .
Erm , namanya Sheraton Hotel .
Mak ai , mat saleh je banyak .
Aku rasa orang melayu kitorang je kot --"
K besar do hotel tu ,
Ada tempat bar . club . swimming pool :D tengok luar tup tup ada laut laaa.
*maaf tkde gambar . haha .
waaaaa, stylo do style . *keningkening ,
Aku berlagak? Jangan salah faham . Mana ada berlagak ;(
Room dia boleh tahan lawa :D
Awesome je . Suka aku dengan bilik air dia .
Bukan apa , sebab ada bath tab je pun . Lalala~
Over en ? Lols .

*bilik kami menginap . hahahaha .

whole night tu just jenjalan je . pergi pantai cenang .
cem meriah di kawasan situ . Bukan macam , memang meriah pun .
seronok pula tengok :D

_________________________________________

Hari kedua .
Awal awal pagi aku dah bangun .
DAH BANGUN?! Actually TERPAKSA KENA bangun . Hihi .
Saje buat gempak macam aku ni suka sangat bangun awal .
Kitorang gi breakfast .
Macam macam makanan diorang serve .
Yang aku makan ,
-bacon
-nasi goreng
-yee mee cantonese
-wafel
-pancake
-coco crunch honey star dan sewaktu dgnnya .
-omelet tidak lupa ,
-sushi .
- dan hotdog .

K , memang aku makan semua tu .
Gemuk aku :(
Tapi tak apa , bukan ada payment pun . :P :P *gaya zizan nyanyi*

After melantak dan sebagainya .
kitorang pun keluar ambil angin .
Kami pergi cable car langkawi .
tinggi k , dari bawah ,sampai ke bukit mat chinchang yang setinggi 713 meter .
Sheram neh . seram ~
Tapi syok , sebab mak aku kerjanya buat lawak dalam cable car tu .
Kadang2 rasa cem mama ni seronok sangat ni . haha.
And disitu ada jambatan gantung . Okay , tu sumpah awesome sangat .

Tengok panorama distu begitu indah .
Nampak laut yang terbentang luas .
Alangkah indah ciptaan Allah .
Alhamdulillah .

*Ni la model aku . Hahaha
Lisya dan bla dulu dah .

*otw naik ke cable car balik ,
Kena lalu hutan , sumpah heaven do .
So this is it . Haahahahah.

Otw nak ke kereta , lalu tempat ular .
Ewah , adik aku nak bergambar tapi dia takut ~
so aku suka pula dengan ular ni aku pegang la .
*memang la berani sebab jinak . hahahahaha .
Kau gila if liar , kau suka la sorang2 .

So inilah kami :)
Ular tu sampai lilit aku tau .
Nasib tak tercekik , diorang pula gelakkan aku --"

____________________________________________________

*Sinopsis tentang Mahsuri

After that , kitorang pergi makam mahsuri .
Disitu , diorang cerita la abt cemna Mahsuri dibunuh ,
Berdasarkan cerita aku baca ,
Mahsuri difitnah lalu dihukum sula --"
Mak ai , kena sula do . Perit k .
Tapi dia tak mati2 lagi , akhirnya mahsuri bagitahu if nak bunuh dia , kena guna pisau pusaka ayah dia . akhirnya dia mati dan lalu darah putih keluar .
Dan dia bersumpah yang langkawi takkan aman selama 7 keturunan .
Kau bayangkan --'
Well berdasarkan apa yang aku baca la .
aku ni pun bukan betul sangat pun -_______-"
Aku mengaku ni . haha,
*Ala lagipun form 5 dah belajar en --" Cuma aku tak membaca. k nyesal .

_______________________________________________

After that . bapak aku borong barang rumah .
macam pinggan mangkuk ,
kuali , pan , jadah2 sekalian .
ok , nak masuk tut semua harga barang , hahaha . --"
*no one cares that , emilia :D

___________________________________________

And last sekali , untuk hari kedua :))
Pergi Dataran Helang :)


Patung helang dia besar . besar sangat ~ .
aku tengok sampai sakit tengkok .
and tengok sunset sekali .
Cantik sangat wak . Saya tengok dah macam Ya Allah , aku bersyukur sangat sebab mampu tengok lagi panorama seindah ini :) .

__________________________________________

After maghrib kitorang cari makan . makan warung je .
ok what warung , jimat dan lazat . hahaha .
Kerja aku makan je k . lunch makan laksa .
Dinner makan nasi berlauk .
Ala , macam kangkung belacan , ketam masak cili , kerapu tiga rasa , khailan la .
memang membulat la perut , muka pipi aku yang dah sedia tembam . hahaha .
tak tembam cuma berisi je :P .

Hari ketiga
Tu ada la hari terakhir kami di langkawi :)
Pukul 12 kami check out . lol .
then , dari pukul 1 - 4.00 petang
kitorang just ronda ronda .
and singgah galeria perdana .
Oh galeria perdana? Ala , tu semua hadiah2 yang Dato' Seri Mahathir kita dapat :)
Gila banyak hadiah sangat awesome . Dan besar,
oh ada basikal fixie lagi :))
Abang aku kata ada satu lukisan yang dari budak SKA .
Aku dengar cem terharu do , sangat terharu :D dan bangga ;D

___________________________________________________

then selepas itu , kitorang pun chaw pi airport .
Airport kami gerak malam , kul 8 .
Tau tak , borong barang banyak sangat . bertimbun beg tahu . haha .
dh macam duduk berminggu --'
So eh dah pukul 8 *ceh , duduk dalam tu macam tkde apa yang berlaku .
aku adore sangat dengar stewardess disitu .
ada satu muka ni cem sarra radzi . Ya Allah , rasa cair gila tengok muka dia .
Ya Allah , aku tak lesbian la --" Please k , saya sangat straight .
Bukti ?Saya sayang HafiezM saya :3 .
Then sampai KL tepat pukul 9 :}
Smpai Ampang pukul 10 lebih cemtu .
Sumpah penat . Itu ada lah hari paling sedih indah dalam hidup .
I wish if Hafiz ada sekali holiday . Mesti lagi fun . Mungkin senyum aku takkan tak tersenyum if ada dia . waaaaaaa<3

Okay thats all guys .
Penat tau tak type benda ni .
Dah jadi sotong tangan aku . Hahaha .
Sorry if bosan ;(
Aku tak pandai berkata-kata . I'm a boring .
Okay bye guys !

-es-

No comments:

Post a Comment